Tags

, , , , , , , ,

Στα δύσκολα…

Αυτές τις μέρες λοιπόν ήμασταν άρρωστοι…
Το κακό ξεκίνησε από τον Π. που με κόλλησε και τελικά ξεκινήσαμε για την εκδρομή μας (σσσσσσσ… Πήλιο), με βήχα και πυρετό.
Νομίζω είναι η πρώτη φορά που πήγαμε εκδρομή και τα βράδια κάναμε εντριβές ο ένας στον άλλο με οινόπνευμα. -πολύ ειδυλλιακό.

Αλλά και πολύ σύντομο… Επιστροφή στην βάση και σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για σούπα “ζουμάκι”.
Ζουμάκι λοιπόν, μου έφτιαχνε η γιαγιά μου όταν ήμουν μικρή… Πάντα είχα πρόβλημα με τις αμυγδαλές μου και σήκωνα πυρετό για πλάκα. Τότε λοιπόν, μου έφτιαχνε σούπα κοτόπουλό, όμως πριν την τελειώσει μου γέμιζε μια κούπα με το ζουμί του κοτόπουλου, έριχνε μέσα μπόλικο λεμόνι (που έκανε και καλό στις αμυγδαλές μου) και μου το έδινε να το πιω σαν τσάι. Θα το πιστέψεις ή όχι αυτό ήταν που με έκανε καλά…

Όχι αυτή δεν είναι η κοτόσουπα της γιαγιάς, της γιαγιάς ήταν η κλασική.

Αυτή είναι η δικιά μου βερσιόν για να τρώω και το κοτόπουλο, που πάντα το άφηνα…

Κοτόσουπα

1 στήθος (2πλό) κοτόπουλο
1/2 ματσάκι άνηθο
1 κρεμμύδι
τζίντζερ περίπου 2.5cm
ξύσμα από μισό λεμόνι
1-2 σκελίδες σκόρδο
1 πράσινο τσίλι (χωρίς τα σπόρια)
Χυμό από 2 ή 3 λεμόνια (ανάλογα με το πόσο ξινή την θες)
2 κουταλιές κορνφλάουρ
1 αυγό
1 κύβο ζωμό κοτόπουλο
μια χούφτα έξτρα άνηθο ψιλοκομμένο
λίγη πάπρικα για το σερβίρισμα

Στο μούλτι βάζω τον άνηθο, το κρεμμύδι, το τζίντζερ, το ξύσμα λεμονιού, το σκόρδο και το τσίλι και τα αλέθω μέχρι να γίνουν πάστα. Σαν πέστο ένα πράγμα…

Όταν είναι έτοιμο ρίχνω μέσα το κοτόπουλο (σε κομματάκια) και το αλέθω μέχρι να γίνει μια μάζα.

Σε μια κατσαρόλα βάζω το νερό με τον κύβο να βράσουν.

Αυτός ο κιμάς είναι πολύ μαλακός για να τον πλάσω σε μπαλάκια, οπότε με την βοήθεια 2 μικρών κουταλιών, “κουταλίζω” μέσα στον ζωμό που βράζει όλο το μίγμα από τον κοτοκιμά. Η αλήθεια είναι ότι με την βοήθεια των 2 κουταλιών τους δίνω και ένα οβάλ σχήμα, αλλά δεν μπορώ να σου περιγράψω το πώς το κάνω… 🙂

Όταν τελειώσω με όλο το μίγμα τα βράζω για δεκαπέντε με είκοσι λεπτά και είναι έτοιμα.

Φτιάχνω ένα αυγολέμονο στο πόδι με τα 3 λεμόνια, το κορν φλάουρ και το αβγό (βλέπεις, μ’αρεσει να είναι ξινός ο ζωμός). Το ρίχνω μέσα και το αφήνω να βράσει για δυο τρία λεπτά ακόμα. Τέλος κλείνω το μάτι και λίγο πριν σερβίρω προσθέτω μέσα τον άνηθο

Σερβίρω σε μπολάκια με λίγη πάπρικα από πάνω.

τιπ.1
Αν θες και τον υδατάνθρακά σου, για λόγους ευκολίας θα σου έλεγα να την σερβίρεις με νουντλς ρυζιού, αλλά αν πάλι είσαι κλασικός τύπος ρίξε μέσα λίγο ριζάκι. Εγώ την σερβίρω με ρύζι ατμού, το ζουμάκι μου το θέλω σκέτο.

τιπ 2.
Αν δεν σ ‘αρέσει ο άνηθος μπορείς να τον αντικαταστήσεις με δυόσμο… αλλά μην βάλεις πάρα πολύ.

τιπ 3.
Αν θες μπορείς μέσα στον ζωμό να βάλεις και λίγο λεμονγκρας που του πάει πάρα πολύ.

τιπ 4.
Άσε που μπορείς να του βάλεις και λαχανικά, μανιτάρια, καρότα, κολοκυθάκια, πατάτα, μπρόκολο… ότι σ’ αρέσει

τιπ 5.
Και βέβαια μπορείς να του προσθέσεις και έξτρα μπαχαρικά… αν τα φτιάξεις με δυόσμο δοκίμασε να προσθέσεις στο μείγμα σου και λίγο κάρυ!

τιπ 6.
Αν δεν σ’αρέσει το θέμα αβγολέμονο, πρόσθεσε όσο λεμόνι θές και στο τέλος σέρβιρισέ την με μια κουταλιά στραγγιστό γιαούρτι. Σπίτι σου είσαι οτι θέλεις κάνεις.


Να! Κοίτα…

http://www.flickr.com/photos/92088869@N08/sets/72157637413957006/
πι.εσ.1
Θυμάμαι που όσο και να με φρόντιζε ή όσο και να μου έκανε τα χατίρια η γιαγιά μου, όταν ήμουν άρρωστη, εγώ ήθελα την μαμά μου. -Έτσι και τώρα.

πι.εσ. 2
Δεν ξέρω αν υπάρχει πιο γκρινιάρης άνθρωπος από εμένα με πυρετό.

πι.εσ.3 (φρι γιατροσόφι)
Ο παππούς μου μέσα στο οινόπνευμα για την εντριβή, έβαζε μέσα και μια ασπιρίνη. Την έκανε σκόνη με ένα κουτάλι πρώτα και την έριχνε μέσα, γιατί αλλιώς δεν λιώνει!

πι.εσ. 3
Δηλαδή όχι τι; Στα δύσκολα δεν φαίνεται ο άλλος;

σσσσσσσσσσσ…
http://www.soumada.tumblr.com/post/66797936246

