Tags

, , , , , , , ,

Ο παππούς μου ο ψαράς

Θα σου πω για τον παππού μου σήμερα, γιατί χτες έφτιαξα ψάρι και τον θυμήθηκα.
Ο παππούς μου ή όπως τον λέω εγώ ο Κ. μου!
Άγιος άνθρωπος. Αφού άντεξε τόσα χρόνια την γιαγιά μου, μεγάλωσε 3 παιδιά (με εμένα μέσα) και γνώρισε και κανάκεψε 3 εγγόνια (με εμένα μέσα), ήταν πάντα με το χαμόγελο ότι και να γινόταν. Και πίστεψέ με γίνανε πολλά!

Ο παππούς μου λοιπόν, γεννημένος στην Ζάκυνθο, που όταν ήταν μικρός δεν έτρωγε τις φακές και ο μπαμπάς του τον άφησε 2 μέρες χωρίς φαγητό και την τρίτη μέρα οι φακές έγιναν το αγαπημένο του φαγητό. Που η μαμά του καταγόταν από το σόι του Σολεμού, έτσι έλεγε τον Δ. Σολωμό.

Ο παππούς μου, που πήγε στο πολεμικό ναυτικό, που πέρασε εξορία, που είχε πολλές φιλενάδες και που ήταν ο πρωτοστάτης του “welcome to Sweden”, αφού η πρώτη του αρραβωνιάρα, έστειλε στην γιαγιά το μεταξωτό ύφασμα για να κάνει το νυφικό της. (από την Βηρυτό παρακαλώ)
Που όταν ήταν μικρός τον φωνάζανε Τζοκόντα, γιατί το βλέμμα του δεν μαρτυρούσε το τι κατεργάρης ήτανε.

Ο παππούς μου, που στο τέλος κατέληξε με δικό του ψαράδικο στην αγορά και που η μαμά μου τον παρακαλούσε να μην το πουλήσει όταν συνταξιοδοτήθηκε, αλλά αυτός δεν ήθελε να την κάνει ψαρού. Βλακείες αν θες την γνώμη μου!

Ο παππούς μου, που κάθε μέρα ξύπναγε από τα χαράματα να πάει στην κεντρική ψαραγορά για να πάρει ψάρια και όταν επέστρεφε στην αγορά έτρωγε μια μακαρονάδα με σάλτσα.

Ο παππούς μου, που πρίν φύγει για την δουλειά του είχε αναλάβει το βραδυνό μου τάισμα και με τάιζε με το μπιμπερό το γάλα μου.

Ο παππούς μου, που όταν πήγαινα δημοτικό διάβαζα μαζί του όλα μου τα μαθήματα.
Ο παππούς μου, που δεν είχε χρησιμοποιήσει κομπιουτεράκι ποτέ στην ζωή του. Ακόμα και όταν μετρούσε τις μετοχές. Ναι τρελός τζογαδόρος στο Χρηματιστήριο

Ο παππούς μου, που όταν ήμουν μικρή φοράγαμε τα καλά μας και πηγαίναμε οι δυο μας στην Λυρική. Όπερες, οπερέτες τα πάντα!

Ο παππούς μου, που κάθε απόγευμα μαλώναμε γιατί έβλεπε μόνο ειδήσεις και αθλητικά. Ο παππούς μου, που του ζήταγα λεφτά για να του βρω τα χαμένα του γυαλιά. Που τα βράδια όταν κοιμόμουν μαζί τους στο κρεβάτι έβαζα τα κρύα ποδαράκια μου να μου τα ζεστάνει και του ζήταγα να μου πει παραμύθια. Ααααχ το παραμύθι του! “Ο Λυγερός και ο Κουνιστός” το παραμύθι που μου έλεγε κάθε βράδυ και κάθε βράδυ ήταν διαφορετικό.

Ο παππούς μου, που όταν ήμουν μικρή όλο μου έλεγε ιστορίες και βαριόμουν, αλλά δεν στο κρύβω όταν μεγάλωσα δεν τις χόρταινα.

Ο παππούς μου, που τον τελευταίο χρόνο πηγαίναμε τα 2 μας για κρασάκι και μεζεδάκι.

Ο παππούς μου, που δεν πρόλαβα να τον πάω εκείνο το καλοκαίρι στην Ζάκυνθο… Αλλά ευτυχώς έχω τις αναμνήσεις από τις διακοπές μας στην Κύθνο.

Α ρε παππού, πόσο μου λείπεις.
Και χτες που καθάριζα τα ψάρια νόμιζα ότι σε άκουσα να μου λες “Αυτά είναι αντρικές δουλειές”

Μεθυσμένα Μυτάκια

2 μυτάκια ή τσιπούρες ή ότι σ’ αρέσει
1 πράσο
1 κόκκινη πιπεριά Φλωρίνης
1 σκελίδα σκόρδο
λίγο άνηθο
2 ποτήρια λευκό κρασί και 2 ποτήρια νερό
1 κουταλιά της σούπας tumeric ακα κουρκουμά
1 κουταλιά της σούπας πάπρικα (απλή)
1 κουταλάκι πράσινο και κόκκινο πιπέρι σε σπόρους
1 καυτερή πιπερίτσα
θαλασσινό αλάτι λίγο ελαιόλαδο
1 κουταλιά μουστάρδα dijon, εγώ έβαλα Maille με πράσινο πιπέρι.

Σε μια φαρδιά και κοντή κατσαρόλα, έβαλα λίγο λάδι και πρόσθεσα μέσα το πράσο, το σκόρδο, την πιπεριά, τον άνηθο, τον κουρκουμά, την πάπρικα, τα πιπέρια και λίγο αλάτι και τα σώταρα – άχνισα μέχρι να μαραθούν. Πρόσθεσα το νερό και τα άφησα να σιγοβράσουν μέχρι να μαλακώσουν.

Παράλληλα ετοίμασα το συνοδευτικό, πατάτες και μπρόκολα στον ατμό.

10 λεπτά πριν φάμε, πρόσθεσα στην κατσαρόλα το κρασί και άναψα το μάτι στο φουλ Όταν πήρε βράση, πρόσθεσα τα ψάρια, έκλεισα το καπάκι, χαμήλωσα την φωτιά και τα έψησα για 8 λεπτά.

Ναι! ήταν έτοιμα.

Τα έβαλα σε μια πιατέλα. και ξεκίνησα με τα υπόλοιπα.

Βλέπεις σε αυτό το φαγάκι θα ήταν αμαρτία να πετάξω το μεθυσμένο του νερό.
Οπότε το σούρωσα σε 2 μπολάκια σαν κονσομέ.
Όσο για τα λαχανικά τα έβαλα σε ένα μπολ (αφού ψάρεψα τα πιο πολλά πιπέρια) και με το ραβδομπλέντερ τα μετέτρεψα σε έναν σαλτσο πουρέ. Πρόσθεσα μια κουταλιά μουστάρδα με γεύση πράσινο πιπέρι και λίγο λάδι και το γεύμα μας ήταν έτοιμο!
Σέρβιρα με μπόλικο ωμό ελαιόλαδο χωρίς κάν λεμόνι.

τιπ.
Μπορείς αντί για ζωμό και σάλτσο-πουρέ να κάνεις μια σούπα ντεμί βελουτέ.

Να! Κοίτα…

πι.εσ. 1
Ξέρεις ο κουρκουμάς και η πάπρικα του πάει παααααρα πολύ.
Μην διστάσεις να το δοκιμάσεις.

πι.εσ. 2
Όταν έχω φρέσκα ψάρια και δεν έχω το κουράγιο να τα κάνω στην ψηστιέρα , τα φτιάχνω έτσι για να μην μυρίζει όλο το σπίτι ψαρίλα

πι.εσ. 3
Ναι μπορείς να το φτιάξεις και με άλλα μυρωδικά ή λαχανικά!
Δες εδώ μια παραλλαγή
http://www.soumadasoueveryday.tumblr.com/post/80618588736/2-1

πι.εσ. 4
Είναι και της #prospatheia