Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

15740898775_06c00acf67_o

Σήμερα Κυριακή και το κέντρο ήταν κλειστό.
Είχε Κλασικό μαραθώνιο σήμερα και θυμήθηκα ότι πέρσι είχαμε πει με την Ν. οτι θα τρέχαμε και εμείς. Δηλαδή η Ν. μου το θύμισε
Καλά μη φανταστείς δεν θα τρέχαμε και 42km, 5 ή 10 είχαμε πει.

Θυμάμαι το είχα πάρει πολύ ζεστά. Είχα πάρει παπούτσια, κολάν μέχρι και αθλητικό σουτιέν. Είχα κατεβάσει και ένα απλικέσιο και ξεκίνησα να τρέχω κάτι πρωινά, όποτε το θυμόμουν, και μόνο όταν ο καιρός ήταν καλός, και μόνο όταν αυτό και μόνο όταν εκείνο… μέχρι που το παράτησα. Αφού δεν είμαι πρωινός τύπος τι να κάνω;
Είμαι πολύ κακομαθημένη και καλοπερασάκιας για να βγω από την βολή μου.

Σε αυτό το σημείο να πω ότι θαύμασα την teapot όταν μου είπε ότι ξύπναγε νωρίς και στις 7:30 έβρiσκε την Ν. την Runny Bunny, και τρέχανε στην παραλιακή.
Και βέβαια αυτό θα ήταν και ο στόχος μου να γίνω και εγώ ένα Runny Bunny, και να τρέξω με αυτάκια μαζί τους. Αλλά όχι. Δεν… δεν…
Προτιμούσα την ζεστασιά του παπλώματός μου και το πρωινό χουζούρι.

Σήμερα όμως πολύ τους ζήλεψα. όλους!
Βλέπω τις φωτό τους και τους καμαρώνω από τον καναπέ μου φυσικά.
Και αναρωτιέμαι αν αυτό είναι αρκετό έτσι ώστε να το πάρω απόφαση και να ξεκινήσω να τρέχω και εγώ… λίγο… για αρχή…

Και βέβαια πρέπει να δηλώσω ότι ίσως να ζήλεψα πιο πολύ χτες το βράδυ… χτες που όλοι όσοι θα έτρεχαν έτρωγαν μακαρόνια για να πάρουν δυνάμεις για σήμερα.
Και αν πρέπει πριν από κάθε προπόνηση να τρώω μακαρόνια αυτό είναι ένα δυνατό κίνητρο! :p
Και που ξέρεις μπορεί και εγώ κάποια στιγμή να αφήσω την ζεστασιά του σπιτιού μου και το χουχούλιασμά και να ξεκινήσω και εγώ προπόνηση.

Μέχρι τότε το πιο χουχουλιάρικο φαγητό (που το έφαγα και χτες το βράδυ) είναι εδώ!

Tom Kha Gai

1 φιλεταρισμένο μικρό στήθος κοτόπουλου (μικρή καρδούλα) κομμένο σε μικρά κομμάτια
1 μπούτι κοτόπουλο με το κόκαλο, ξεπετσιασμένο
1 κουτί μανιτάρια λευκά, κομμένα στα 4 ή στα 6
1 πράσο (προαιρετικά)
2 κομμάτια τζίντζερ
4 μεγάλες σκελίδες σκόρδο
1 κομμάτι αποξηραμένο galangal (το βρίσκετε στα μπαχαράδικα τύπου Μπαχάρ, αλλά και να μην το βρείτε δεν πειράζει)
2 φύλλα αποξηραμένα από kaffir lime (πάλι από το μπαχάραδικό)
1 κουταλιά της κομπόστας πάστα lemongrass, ή 1/2 φρέσκο (αν βρείτε)
1 πιπεριά τσίλι
4-6 μεγάλα φύλλα δυόσμου
1 κουτί γάλα ή κρέμα καρύδας
fish sauce όση χρειάζεται για να αλατίσεις την σούπα στο γούστο σου
1/2 κουταλάκι μαύρη ζάχαρη
1 Λάιμ για τον χυμό του
Rice Noodles 1/4 από το πακέτο
λίγο ελαιόλαδο

Ξεκινάω με το να κόψω το φιλέτο από το στήθος του κοτόπουλου σε μικρά κομματάκια. Το μπούτι θα το χρησιμοποιήσω ολόκληρο γιατί θέλω να δώσω περισσότερη γεύση -με το κόκαλο- στην σούπα.

Καθαρίζουμε και τα μανιτάρια και τα κόβουμε στα 4 -αν είναι από τα μικρά- ή στα 6 αν είναι από τα κανονικά. Θέλουμε να είναι μπουκίτσες.

Καθαρίζω το τζίντζερ και τα σκόρδα και τα χοντροκόβω. Το σκόρδο θα λιώσει σχεδόν, αλλά το τζίντζερ το θέλω χοντροκομμένο για να μπορεί να αφαιρεθεί μετά.

Τώρα που κάνω όλη τη δουλειά καθαρίζω και το τσίλι. Πάντα με γάντια, γιατί έχω μια μανία να τρίβω τα μάτια μου συνέχεια. Εγώ το ξεσποριάζω για να μην είναι πολύ καυτερό. Αν εσύ τα προτιμάς καυτερά ψιλόκοψέ το σε ροδέλες με τα σπόρια.

Σε μια κατσαρόλα ζεσταίνω λίγο ελαιόλαδο, δεν θέλει πολύ, Και σοτάρω τα σκόρδο μαζί με το τζίντζερ και το κοτόπουλο. Προσθέτω το lemongrass, το galangal, τα φύλλα του λάιμ, τα μανιτάρια και το λευκό μέρος του πράσου. Τα σοτάρω καλά, ρίχνω μέσα και το μπούτι του κοτόπουλου και τα σκεπάζω με νερό. Τα αφήνω να σιγοβράσουν για περίπου μισή ώρα τσεκάροντας πάντα το νερό να τα σκεπάζει.

Όταν βράσει καλά και το μπούτι από το κοτόπουλο, το αφαιρώ από την κατσαρόλα. Προσθέτω μέσα στην σούπα μου το γάλα από την καρύδα. Προσθέτω την fish sauce, εγώ προσθέτω περίπου 3 – 4 κουταλιές της σούπας, πάντα προσθέτω και μισό κουταλάκι ζάχαρη και τα αφήνω να πάρουν μια βράση. Ρίχνω μέσα τα φύλλα του δυόσμου και το ψιλοκομμένο πράσινο μέρος τού πράσου. Κλείνω το μάτι και είναι έτοιμο.

-Εννοείται πως ξεψαχνίζω το ψαχνό από το μπούτι του κοτόπουλου και το ρίχνω μέσα στην σούπα.-

Επειδή εμένα μ’ αρέσει να τρώω την συγκεκριμένη σούπα με νούντλς ρυζιού. Σε ένα μπολ βάζω τα νουντλς και τα σκεπάζω με ζεστό νερό. Τα αφήνω για 2-3 λεπτά -ότι λέει η συσκευασία- τα δοκιμάζω να δω αν είναι έτοιμα, τα σουρώνω και τα ξεπλένω με κρύο νερό.

Σερβίρω σε ένα μπολ πρώτα την σούπα και από πάνω μια μικρή ποσότητα νούντλς. Γαρνίρω με 1 φέτα λάιμ και μπόλικο ψιλοκομμένο τσίλι.
Αν πάλι δεν θες νουντλς στην σούπα σου, πρόσθεσε απλά το λάιμ και το τσίλι ανάλογα με το γούστο σου.
Πριν την φας στύψε μέσα λίγο έξτρα χυμό λάιμ.

Tom Kha Gai λέγεται η σούπα με το γάλα καρύδας, που κυρίως φτιάχνεται με κοτόπουλο, μανιτάρια, galangal, kaffir lime leaves, lemongrass, τσίλι, fish sauce και κόλιαντρο. Αλλά όπως και σε όλα τα φαγητά, υπάρχουν πολλές παραλλαγές της. Αυτή είναι  η δική μου.

τιπ.1
Μπορείς στο τέλος να της προσθέσεις φασολάκια (κατεψυγμένα), που θα τα έχεις κόψει σε κομματάκια ή μίνι καλαμποκάκια.
Μπορείς επίσης να την σερβίρεις και με ψιλοκομμένες ροδέλες φρέσκου κρεμμυδιού. Και εννοείται ότι μπορείς να βάλεις και άλλα μανιτάρια -λεντινούλες (shiitake), πλευρώτους (κανονικά ή κίτρινα) και ότι άλλα μανιτάρια βρεις.

τιπ.2
Πολλές φορές αντί για φιλέτο από στήθος κοτόπουλο προτιμώ φιλέτο από μπούτι, γιατί γίνεται πιο ζουμερό. Αν πάλι δεν βαριέμαι να ξεψαχνίζω το κάνω και με ολόκληρα μπούτια από κοτόπουλο.
Ναι αν θες το κάνεις και μόνο με φιλέτο από στήθος, απλά επειδή σε  αυτή η σούπα όλα είναι στον ζωμό εγώ θέλω και το κόκαλο.

τιπ.3
Μην αγχωθείς αν δεν βρεις το galangal ή τα φύλα από το λάιμ. Δεν θα σου λείψουν και πολύ, στην δική μου τουλάχιστον εκδοχή. Το τζίντζερ, το σκόρδο και το γάλα καρύδας θα κάνουν όλη την δουλειά.
Προσπάθησε όμως να βρεις την fish sauce και το lemongrass (τα έχει και ο Βασιλόπουλος). Όπως θα δεις δεν βάζω καθόλου αλάτι αυτό το κάνει η fish sauce, που του δίνει και αυτήν την ιδιαίτερη γεύση που έχουν τα φαγητά στα ασιατικά εστιατόρια.

τιπ.4
Μπορείς να φτιάξεις την ίδια συνταγή αντικαθιστώντας το κοτόπουλο με γαρίδες ή αν θες μπορείς να τα βάλεις και τα 2 μαζί Το είχα δοκιμάσει μια φορά που είχα μισό στήθος από κοτόπουλο στην κατάψυξη και λίγες γαρίδες. Τέλειο βγήκε!

τιπ.5
Αν ξεκινάς να αρρωσταίνεις φτιάξε αυτήν την σούπα τώρα! Το τζίντζερ και το σκόρδο, μαζί με το κοτοπουλάκι θα σε κάνουν περδίκι!

Να! κοίτα…
https://www.flickr.com/photos/92088869@N08/sets/72157646862271184/

πι.εσ.
Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους δρομείς. ❤

