Tags

, , , , ,

Γλυκόπικρα…

Αυτές τις μέρες ένιωθα όπως τότε πριν 17 χρόνια περίπου που θα έφευγα για σπουδές στην Αγγλία.
Χαρούμενη που θα πήγαινα στην αγαπημένη μου Αγγλία, αλλά συγχρόνως και στεναχωρημένη που θα άφηνα πίσω το σπίτι μου, τους δικούς μου. 
Ενθουσιασμένη που θα έφευγα από το σπίτι και θα έμενα μόνη μου και δεν θα είχα κανέναν πάνω από το κεφάλι μου, αλλά και αγχωμένη που τελικά θα είχα τις ευθύνες για όλα πάνω μου.

Έτσι και τώρα, χαρούμενη με την νέα δουλειά, που θα είμαι ξανά με αγαπημένα πρόσωπα, που θα δουλεύω στο κέντρό, που θα κάνω κάτι διαφορετικό, αλλά και στεναχωρημένη για τους ανθρώπους που αφήνω πίσω. (Δένομαι…)
Χαρούμενη με την πρόκληση των νέων πελατών, αλλά και στεναχωρημένη που άφησα πίσω τον αγαπημένο μου πελάτη, και τους υπόλοιπούς…

Ααααααχ… Συναισθηματισμοί, ενηλικίωση, όλα μαζί.
Στα ξένα για δεύτερη φορά…
Έτσι, παρόλο που το Σάββατο ήμουν τέζα με βαριά δέκατα, την Κυριακή με το που ένιωσα καλύτερα κλείστηκα στην κουζίνα.
Αυτό το γλυκόπικρο συναίσθημά όμως δεν πέρασε…
Άσε που είναι ακριβώς ίδιο με την μαρμελάδα λεμόνι και γλυκιά και πικρή και με 3 πειράγματα που την απογείωσαν.

Ποια ήταν αυτά;
Τζίντζερ, κουρκουμάς, κονιακ.

Την δοκιμάσαμε πάνω σε φρυγανισμένο ψωμί, με φρέσκο βούτυρο και ήταν μαγική.

 

 

Lemon Marmalade με τζίντζερ, κουρκουμά και κονιάκ

1 κιλό λεμόνια ακέρωτα
2 κιλά ζάχαρη με στέβια (μπορείς να βάλεις και κανονική)
2.5 λίτρα νερό
2 κουταλιές της σούπας τζίντζερ ψιλοκομμένο
1 κουταλιά της σούπας κουρκουμά
1 μεγάλο σφηνάκι κονιάκ

Για αρχή πλένω καλά τα λεμόνια, αφαιρώ τα κοτσάνια και κόβω το κάτω τους μέρος, εκεί δηλαδή που ακουμπάει το κοτσάνι.

Βάζω τα λεμόνια σε μια μεγάλη και ψηλή κατσαρόλα, προσθέτω το νερό και τα σιγοβράζω για 2 με 2.5 ώρες. Τόσο όσο να είναι μαλακά και να τσιμπιούνται με ένα πιρούνι.

Όταν είναι έτοιμα τα μεταφέρω σε μια επιφάνεια κοπής και τα αφήνω να κρυώσουν.

Παράλληλα μετράω το νερό στο οποίο βράσανε. Χρειάζομαι 1.5 λίτρο οπότε αν μου βγει παραπάνω βράζω λίγο το νερό για να εξατμιστεί. Αν είναι λιγότερο, προσθέτω λίγο νερό ακόμα.

Όταν τα λεμόνια κρυώσουν αρκετά, τα κόβω στην μέση, αφαιρώ τα κουκούτσια και τα ψιλοκόβω σε λωρίδες. Σάρκα και φλούδα.

S.O.S. Τα κουκούτσια δεν τα πετάω! Τα μαζεύω όλα και στο τέλος τα δένω μέσα σε μια γάζα και τα προσθέτω στην μαρμελάδα όσο την δένω. Τα κουκούτσια έλεγε η γιαγιά βοηθούν να δέσει η μαρμελάδα. Αλλά να ξέρεις τα δικά μου αυτή τη φορά δεν είχαν κουκούτσια και μια χαρά έδεσε η μαρμελάδα.

Αφού ψιλοκόψω όλα τα λεμόνια τα προσθέτω στην κατσαρόλα, μαζί με το ζουμί που έβρασαν (1.5lt), τα 2 κιλά ζάχαρης με στέβια, τις 2 κουταλιές της σούπας ψιλοκομμένο τζίντζερ και την μια κουταλιά κουρκουμά. Τα ανακατεύω καλά και τα βράζω στο δυνατό ανακατεύοντας συνέχεια. Η όλη διαδικασία θα πάρει περίπου 20 λεπτά. Θα δείτε ότι και το χρώμα της μαρμελάδας γίνεται πιο βαθύ.
Για να είμαι τελείως σίγουρη τσεκάρω αν έχει πήξει με το γνωστό κόλπο “πιατάκι”

Κόλπο “πιατάκι”: Έχω στην κατάψυξη ένα παγωμένο πιατάκι και στα 20 λεπτά ρίχνω στο παγωμένο πιατάκι ένα κουταλάκι από το σιρόπι της μαρμελάδας, το κουνάω λίγο να απλώσει, περιμένω και ένα λεπτό και μετά με το δάχτυλό μου την χωρίζω στην μέση. Αν δεν ξανά ενωθεί είναι έτοιμη, αν όχι βάζω άλλο πιατάκι στην κατάψυξη και δοκιμάζω ξανά σε 2-4 λεπτά.

Όταν είναι έτοιμη, την αποσύρω από την φωτιά. Αφού σταθεί για λίγα λεπτά με ένα κουτάλι της σούπας την ξαφρίζω, βγάζω δηλαδή τους αφρούς που έχει η επιφάνεια της μαρμελάδας.
Προσθέτω το σφηνάκι κονιάκ (και λίγο παραπάνω) και ανακατεύω καλά.
Την μεταφέρω σε ζεστά αποστειρωμένα βάζα, κλείνω αμέσως τα καπάκια τους και γυρίζω τα βάζα ανάποδα για να δημιουργηθεί κενό αέρος. Τα βάζα τα αναποδογυρίζω ξανά αφού η μαρμελάδα έχει κρυώσει.

τιπ. 1
Αυτή την συνταγή μπορείς να την κάνεις με όλα τα εσπεριδοειδή, λεμόνια, πορτοκάλια, μανταρίνια, γκρέιπφρουτ.

τιπ. 2
Μπορείς αντί για κονιάκ να βάλεις ένα καλό μολτ ουίσκι, όπως κάνουν στην Σκοτία με την μαρμελάδα πορτοκάλι ή ακόμα και ρούμι… μμμμμ

τιπ. 3
Να θυμάσαι ότι marmalade είναι όρος που χρησιμοποιούν για τις μαρμελάδες με εσπεριδοειδή και πάντα μα πάντα είναι και λίγο πικρές.

τιπ.4
Αποστείρωσε τα βαζάκια σου:
Πλύνε τα καλά με ζεστό νερό και σαπούνι και ξέπλυνέ τα καλά.
Εγώ κάνω ένα έξτρα στάδιο που είναι το εξής: αφού τα ξεβγάλω από τις σαπουνάδες τα γεμίζω με νερό από τον βραστήρα. Τα αφήνω με το καυτό νερό για ένα λεπτό και τα αδειάζω.
Τα μεταφέρω σε ένα ταψί στον φούρνο που έχω βάλει μια πετσέτα και τα γυρίζω ανάποδα να στραγγίξουν, ενώ ανάβω τον φούρνο στους 70 βαθμούς. Τα αφήνω για 10 λεπτά το λιγότερο ή μέχρι να στεγνώσουν τελείως. Κλείνω τον φούρνο και τα αφήνω μέσα μέχρι να τα χρησιμοποιήσω.

Αν έχεις πολλά λεμόνια και θες να δοκιμάσεις κάτι ακόμα τσέκαρε και το lemon curd εδώ…

 

πι.εσ. 1
Και αν είχα περισσότερη ζάχαρη θα έφτιαχνα και περισσότερα πράγματα, αλλά σώθηκε. Κρίμα γιατί είχα σκοπό να φτιάξω λεμονάδα με δυόσμο και τζίντζερ που με βλέπω να φτιάχνω αυτό το σουκου.
σσσσσσσσσσσ…

πι.εσ. 2
Την δευτέρα που πήγαινα στο νέο μου γραφείο, πέρασα μπροστά από ένα από τα μαγαζιά του αγαπημένου μου (πρώην) πελάτη. Πόσο πολύ άλλαξε από την πρώτη μέρα που τον “γνώρισα”. Πόσο ομόρφυνε η εικόνα του. Τελικά είμαι πολύ περήφανη για την δουλειά μου. Αλλά πρέπει να σου πω ότι καθώς σκεφτόμουν όλα αυτά με έπιασε μια μικρή στεναχώρια για αυτά που άφησα πίσω.

πι.εσ. 3
Και μάθε ότι εκεί που ήμουν όταν έφυγα και δεν μου το κάνανε και εύκολο… Με συγκινήσανε πολύ όλοι τους, τόσο που δεν ήθελα να φύγω. Βλέπεις δεν είναι μια απρόσωπη εταιρία, είναι μια οικογενειακή εταιρία με τα καλά της και τα κακά της και που και να θες δεν μπορείς να μην δεθείς.

πι.εσ. 4
Για την νέα δουλειά είναι πολύ νωρίς για να σου πω… Μου έχει δώσει όμως ήδη ένα μεγάλο χαμόγελο και ένα συναίσθημα που δεν μπορώ να το περιγράψω με λόγια (ακόμα…) ❤

