Tags

, , , , ,

Θυμάμαι που στο σπίτι όταν ήμουν μικρή φτιάχναμε πολύ σπάνια ρεβίθια. Όχι γιατί δεν μας αρέσανε, ίσα ίσα οι 3 γυναίκες του σπιτιού (γιαγιά, μαμά και εγώ) τα λατρεύαμε. Έλα μου όμως που ο παππούς δεν τα έτρωγε με τίποτα. Βλέπετε η μαμά του δεν έφτιαχνε ρεβίθια, για αυτό και η γιαγιά τα απέφευγε.Όταν όμως το έπαιρνε απόφαση, έφτιαχνε μια απλή κόκκινη σάλτσα με μακαρόνια για τον παππού και έβαζε όλη της την τέχνη στα ρεβίθια μας. Θυμάμαι λοιπόν να τα μουλιάζει όλο το βράδυ και να τα σιγοβράζει για πολλεεεεεες ώρες, μέχρι να μαλακώσουν και να χυλώσουν. Δράματα είχαμε αν δεν χυλώνανε. Και πάντα τα έκανε κλασικά. Δηλαδή λεμονάτα, με μπόλικο κρεμμύδι, φρέσκο και ξερό και πάααααρα πολύ άνηθο.Και όχι δεν τα έβαζε στην γάστρα, παρόλο που είχε μια παραδοσιακή από την Σίφνο. Τα έφτιαχνε πάντα στην κατσαρόλα λόγω χρόνου.Εγώ από την άλλη, τα ρεβίθια τα φτιάχνω και πολύ συχνά και με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.Σήμερα ειδικά με καρότα και κύμινο.Ρεβίθια με καρότα και κύμινο

½ πακέτο ρεβίθια
5 καρότα καθαρισμένα και κομμένα σε ροδέλες
1 μεγάλο κρεμμύδι
3 μεγάλα φύλλα δάφνης
2 κουταλάκια κύμινο
½ – 1 κουταλάκι γλυκό μπούκοβο – τσίλι (ανάλογα με το πόσο καυτερό το θέλετε)
1 κύβο Maggi για ζωμό κοτόπουλο
ελαιόλαδο
αλάτι
πιπέρι

Πρώτα από όλα καθαρίζουμε, ξεπλένουμε και μουλιάζουμε τα ρεβίθια. Πάντα τα μουλιάζω από το βράδυ και τα φτιάχνω το επόμενο βράδυ.

Ύστερα τα βάζω σε μια κατσαρόλα με κρύο νερό και τα βράζω για 15-20 λεπτά. Τα σουρώνω και ξεκινάω την διαδικασία.
(Πάντα τους κάνω ένα πρώτο βράσιμο και πετάω το πρώτο τους νερό, για να μην είναι βαριά)

Στην ίδια κατσαρόλα σοτάρω το κρεμμύδι μαζί με το κύμινο και την δάφνη. Όταν μαλακώσει προσθέτω το καρότο, τα ρεβίθια και τον κύβο με τον ζωμό κότας. Σκεπάζω με ζεστό νερό και ανακατεύω καλά να λιώσει ο κύβος. Προσθέτω το γλυκό μπούκοβο με βάση το γούστο μου, αλάτι και πιπέρι. Ανακατεύω καλά και το αφήνω να πάρει μια βράση στην κατσαρόλα.
Αν έχω χρόνο το μεταφέρω σε πήλινη γάστρα, το σκεπάζω και το αφήνω να σιγοψηθεί στους 170-180 μέχρι να απορροφήσει τα υγρά και να μαλακώσουν τα ρεβίθια. Θέλει ώρα…
Αν πάλι πεινάμε και δεν έχω χρόνο τελειώνω τα ρεβίθια στην κατσαρόλα. Τα σιγοβράζω μέχρι να μαλακώσουν και να μελώσουν τσεκάροντας πάντα να μην σωθεί το νερό τους.

Τα σερβίρω στο τραπέζι μέσα στην γάστρα τους με φρεσκοκομμένο λεμόνι

τιπ. 1
Εννοείται ότι αν τα σιγοψήσεις στον φούρνο είναι πολύ πιο γευστικά από αυτά της κατσαρόλας… Κάτι ξέρουν οι Σίφνιοι.

τιπ. 2
Αν έχεις τζάκι ψήστα μια φορά εκεί. Θα με θυμηθείς.

τιπ. 3
Αν νηστεύεις χρησιμοποίησε κύβο λαχανικών, δεν αλλάζει τρομερά στην γεύση απλά εγώ έχω μάθει από την γιαγιά μου να παίρνω πάντα κοτόπουλο.

τιπ. 4
Για έξτρα γεύση πρόσθεσέ τους ξύσμα και χυμό από πορτοκάλι.

τιπ. 5
Αν πάλι σ’αρ’εσουν τα κοκκινιστά, φτιάξε ακριβώς την ίδια συνταγή με λίγο πελτέ ντομάτας μια κουταλιά, είναι αρκετή.

τιπ.6
Αν θες να βάλεις και μια κουταλιά κουρκουμά εγώ θα σε στηρίξω (και θα σε χειροκροτήσω), να το ξέρεις

τιπ. 6
Αν περισσέψουν ρεβίθια την επομένη ρίξε τους λίγο ρύζι και φτιάξτε ρεβιθόρυζο,  ή όπως τα φτιάχνουν στην Εύβοια με λίγη μανέστρα (κριθαράκι).

πι.εσ. 1
Θυμάμαι την γιαγιά που πάντα μας έλεγε ότι μια φορά θέλει να τα φτιάξει με τον παραδοσιακό τρόπο, όλο το βράδυ δηλαδή σε χαμηλό φούρνο. Αλλά την έπιανε ο φόβος της μη και γίνει τίποτα και πάρει φωτιά ο φούρνος… (τι φοβία και αυτή), οπότε καταλήγαμε να τα τρώμε κατσαρολάτα.

Ψιτ!
Για αυτή τη συνταγή συνεργάστηκα #aplakainostima με τη Nestlé.;)

via Tumblrhttp://ift.tt/1Knq1nv

